fbpx
logo
ajax loader

Stretching – czy warto się rozciągać

Jednym z elementów strategii mających na celu poprawę ekonomii biegu jest, bez wątpienia – stretching.

Pozostałymi elementami mogą być:

  • żywienie/suplementacja
  • trening siłowy/oporowy
  • specjalistyczne jednostki treningu wytrzymałościowego
  • trening w specyficznych warunkach środowiskowych (hipoksja, niskie/wysokie temperatury, ukształtowanie terenu itp. )

Czynniki te wpływają na markery metaboliczne i biochemiczne lub układ nerwowo-mięśniowy.

Stretching. Statyczny? Dynamiczny?

Wokół tematyki tzw. „rozciągania” toczy się zawsze wiele burzliwych dyskusji, pośród których nawet świat nauki jest mocno podzielony.

Można by to wszystko podsumować iż warto go wykonywać, aczkolwiek trzeba go dopasować do siebie indywidualnie.

Strategies to improve running economy. 
Sports Med. 2015 Jan;45(1):37-56.
Barnes KR, Kilding AE.

 

 

Adrian Bednarek
Adrian Bednarek
Maratończyk, biegacz górski, specjalista ds. żywienia i suplementacji, trener. Zwycięzca i medalista wielu biegów ulicznych oraz przełajowych w kraju i za granicą. Rekordzista tras, m.in. 30km w ramach Łemkowyna Ultra Trail. Rekord życiowy w maratonie – 2:30:44 umieszcza go w czołowej grupie maratończyków w kraju. Sam o sobie mówi ‘’sportowiec - amator, trenujący wyczynowo’’. Czternastoletnie doświadczenie w sporcie przekłada na obszar współprac treningowych w zakresie przygotowania fizycznego i żywieniowego swoich podopiecznych – nie tylko biegowych. W wolnym czasie miłośnik podróży w stylu run&travel oraz kulinarii.
Czytaj także:
22.05.2019
Czekolada – flawonoidy kakaowe
01.02.2019
Żywienie podczas zawodów ultra
19.05.2019
Probiotyki i ich suplementacja po antybiotykoterapii

    Imię i nazwisko*
    Telefon* Adres email*
    Treść zapytania*

    * - pola wymagane
    Porozmawiajmy o Twoim planie treningowym